Gott Nytt År!

Nu är 2010 vid sitt slut och snart gör 2011 sitt inträde.

Vid 2010:s början bodde vi i en lägenhet som vi älskade, den var så fin, den var dock en hyreslägenhet så vi inte kunde göra vad vi ville med den, hade vi fått hade den blivit supersnygg. Vi fick nöjda oss med vita väggar och vita luckor. Vi fick iallafall schackrutat golv som jag drömt om.
Vi cyklade runt byn och hittade flera loppisar som vi absolut kommer att återvända till under 2011.
Vi fyndade en hel del gulliga och underbara saker, vi siktade på att endast köpa second hands och de är ändå roligare än att köpa nytt.
Jag försökte göra balkongen mysig, vi lyckades till halvt, inte som jag drömt om men det blev några mysiga kvällar på soffan, en liten soffa som vi hade på balkongen.
Jag blev till sist tokig, behövde en trädgård där vi kan odla mat och väldoftande växter. Vi fick dock låna en bit land att odla lite spenat och rädisor men det räckte inte till. Vi ville ha ett växthus och större land så vi skulle kunna odla mer mat. Men det har varit kul med det lilla landet, vi fick tillgång till en massa smulgubbar (korsning av smultron och jordgubbar).

Under tidig höst började vi undra om vi bör skaffa oss något eget snart och så blev det ett hus, 50 meter bort från lägenheten. Vi hade sett huset flera gånger, att det var till salu länge. Jag tyckte det var fult och inte passade mig alls.
Men så började vi titta närmare på det så blev vi överförtjusta. Processen gick så fort, vips så har vi ett hus.
Vi började snabbt planera om hur vi vill ha det, började riva så fort vi kunde.
Vi öppnade upp köket och ville ha ett större badrum.
Vi inhandlade tapeter och vitavaror. Vi renoverade så mycket vi kunde.
Snart blir köket och badrummet klara.

Vi ser fram emot 2011 med vårt hus och trädgården.

Kommentarer
Postat av: Pernilla

Hej och gott nytt år. Underbar historia hur huset plötsligt blev ert. Tänk hur ett hus kan ändra karaktär bara genom att man ändrar sig i tanken. Vilket hus som helst kan bli fint om rätt personer hamnar där. Ert hus får skatta sig lyckligt att just ni köpte det. Det blir så himla fint!!!!!!!!! Tänker idag visa lite bilder från er förra lägenhet och från ert fina kök. ;)

2011-01-02 @ 19:38:28
URL: http://skonahem.com/blogg/persiljas-hus
Postat av: Pernilla

Hej och gott nytt år. Underbar historia hur huset plötsligt blev ert. Tänk hur ett hus kan ändra karaktär bara genom att man ändrar sig i tanken. Vilket hus som helst kan bli fint om rätt personer hamnar där. Ert hus får skatta sig lyckligt att just ni köpte det. Det blir så himla fint!!!!!!!!! Tänker idag visa lite bilder från er förra lägenhet och från ert fina kök. ;)

2011-01-02 @ 19:39:08
Postat av: Anonym

Nu har jag skrivit ett inlägg med bilder från er. :)

Mysig historia hur ni blev med hus! Det blir nog världens mysigaste hus när ni är klara!!!

2011-01-02 @ 20:04:22
Postat av: Pernilla

Nä jag är inte knäpp. :) Det blev nåt fel så mina kommentarer syntes inte och så plötsligt syntes alla tre!!! Nu har du fyra av mig. Tack och adjö. ;)

2011-01-02 @ 20:05:30
URL: http://skonahem.com/blogg/persiljas-hus

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0