nagellack och sippor

Sitter i Stockholm just nu, jag är på tjänsteresa i 4 dar. Längtar hem till trädgården och att få fingrarna bli jordsmutsade.

Under hela påskhelgen har jag varit barfotad i trädgården och arbetat med en potager och även lite röjning av gamla tokar.
Vi har snickrat fram några odlingslådor som vi ska ha på bakgården som ska bli en potager (köksträdgård).
Har tyvärr inte tagit bilder, det får jag göra när jag är hemma igen.

Jag inköpte brunfärgad nagellack för att dölja mina jordiga naglar.

På framsidan av trädgården växer det en massa scillor, jag blev så glad att se dem ploppa upp ur marken, det var så kul att se vad vi har på tomten. Några blommor man inte känner igen och andra välkända.

Blev förbryllade när jag fick syn på dessa lilafärgade blommor.


Efter lite efterforskningar fick jag reda att de är balkansippor. De är jag förtjust i, kanske ska man skaffa sig fler såna och i andra färger.

Angående de gula pinnarna får ni vänta lite till, har nästan målat klart dem. Puh! Men mycket arbete återstår för dessa. Jag vill få dem upp snarast men jag får snällt vänta tills grannen fällt sina träd och då kan vi sätta igång med dem.

Imorgon blir det Göteborg för min del, på fredag är jag hemma igen! Hoppas att maken har tagit hand om odlingen.


Kommentarer
Postat av: Camilla

Hjärtligt välkommen till Göteborg imorgon. Imorgon åker jag till Stockholm! Oj!

Kul att se vad som dyker upp för blommor när man flyttar till ett nytt hem och inte vet vad som fanns där tidigare

Lycka till!

2011-04-27 @ 18:20:13
URL: http://rainred.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0