Färgglatt...

Min make och jag är förtjusta i färger, vi har några favorifärger som kanske syns i hela huset,
gult, orange, grönt och turkos.

Vårt sovrum är nog ett explosivt rum, full med färger.. Man blir så glad när man går in där.


Affischen är en Mucha, köpte den i Prag. Jag blev förälskad i hans målningar när jag såg dem i Prag.


Emmafåtöljen är vinröd men maken har lagt en filt över den eftersom han ryser av att se färgen röd och vinröd. I hans kultur betyder färgen döden, vid begravningar har folk svarta och röda kläder.
Jag har nu fixat filten så man ser att den är en emmafåtölj. Filten är massaj tyg, inköpte i Kenya. De flesta massajstammar har röda tyg men det finns några som har andra färger. Tur att jag inte köpte en röd då!


Kanske inte så färgglatt i fönstret..


Mitt nattduksbord.. Klockan är från hörselvården, den är super! Och fin oxå. Tapeten har jag suktat efter jättelänge och nu har vi den i sovrummet, max nöjd! Vi har inte fegat här utan ha tapeten i hela rummet. Mattan är av plast och inköpt i Ghana, jag ångrade att jag inte köpte några fler och större mattor. Vi får köpa en massa nästa gång vi åker dit.


Mitt överkast jag sytt. Sängen har jag fyndat! Som annars kostar några tusenlappar. Gav 800kr och madrasserna ingick.
Min make har en egen klocka på sin sida, vi vaknar olika tider på morgon. Han kl 5 och jag halv 7.

Nu ska vi gå in där och drömma färger...


Kommentarer
Postat av: Älvan

ååh jag är kär i tapeterna!! vart köpte du dom??



2011-02-03 @ 02:43:23
URL: http://aelvan.blogg.se/
Postat av: mallan

väldigt fint! :) älskar pip in trade-tapeterna, är så säker att det är dom ? vill ha dom i mitt sovrum py fast i rött med prickar med rosor. är röd färgen så hemsk i hans kultur ?- tänker på att vi har svart som sorgfärg men ändå har vi den som accentfärg överallt. som i kina har dom vitt, ändå har de den som accentfärgen utom liljor-blommor som en betoning på sorgen.

intressant med kulturskillnader i bland:)

2011-02-03 @ 12:09:50
URL: http://fabriksflugan.blogg.se/
Postat av: cissi

mysig lägenhet! och i alldeles eget stil hoppas allt är bra med er annars?kraam

2011-02-03 @ 18:58:30
URL: http://www.metrobloggen.se/pinkpearl
Postat av: Persilja

SÅÅÅÅÅÅÅÅ fint!!!!!!!!!!!!!

2011-02-04 @ 15:37:08
URL: http://skonahem.com/blogg/persiljas-hus

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0