Färgad trädgård

Trädgårdsarbetet tar aldrig slut, det är nog lika bra det för det får mig att vara utomhus för annars skulle jag sitta framför tvn och zappa.. Jag får nya idéer hela tiden.. Jordhögen är inte tömd! Anade inte att det var så mycket jord.
Jag kommer på hela tiden olika ställen att lägga jord på och ändå är högen kvar.



Förlåt mig, jag ljög... Skulle ju inte plantera jordgubbar förrän nästa år.. Jag gick till en blomsterbutik i närheten.
Och så fick jag syn på jordgubb och smultron plantor.. Jag länsade de allihopa! Vi som har massor med smultron härhemma. Jag kan inte få nog av smultron, de planterade jag vid växthuset och jordgubbarna i jordgubbsland, tolv plantor blev det och vi har plats för ännu fler plantor!



Häromdagen la vi trallarna framför växthuset och möblerade lite grann. Än så länge tycker jag det ser tråkigt ut.
Vattentunnan är så ful, den ska jag nog pimpa upp när jag fått en bra idé.



Försökte lägga till en stenmur, behöver nog mer stenar men har nog hittat alla som fanns på tomten.



I försök med att tömma jordhögen så blev det fler "måsten" att göra, för att rabatten inte ska rinna ner så behövs det ju en kant. Jag klurade på vad vi skulle kunna använda som kant, och inga pengar skulle spenderas och det är ju återbruk som gäller. Vi har ju massa skräpvirke liggande, de fick bli kant men den är lite tråkig så jag gick lös med målarfärg. Är så nöjd! Nästa år blir det härliga blommor i rabatten.



Odlingslådorna svämmar över med härligheterna. Krassen brinner, ringblommorna ramar in morötterna..
Vi kan stå och bara beundra dem länge länge...

Kommentarer
Postat av: Anna Trollhjärta

men herregud, ni har gröna fingrarna!

så underbart att se på, bara gapa och imponera på er. Men kul att ni har hittat era stora intressen genom att inredna ute på trädgård med glada färger och fixa fina blommor,växter och ätbara växter typ..

kramar om!

2011-07-14 @ 09:48:15
Postat av: mallan

mums med smultron o jordgubbar! Jobbar nära skogen nu, inser att tidningarna har rätt- i år dåligt med smultroner o blåbär (alltså vilt odlade) har inte hittat en enda blåbär! I den skogen som jag har alltid hittat i alla år... Så en egen trädgård är drömmen. Fint växthus, i gult!!! Härligt.

Prova med att göra en bro av samma stenar som du har som mur! Tricket med att göra bro är, gör en kulle av sand, lägga alla stenar på kullen- när det känns att det är stabilt tar du bort sand.

:) rolig ide hade min arbetskollega, hans terrier-hund kan gå på den.

2011-07-22 @ 11:32:09
URL: http://fabriksflugan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0