ÄNTLIGEN!!!

Vi har ett par gäster hos oss i några dagar och de var villiga att hjälpa med att glasa in växthuset, det var verkligen tur för vi hade tänkt fixa det själva. När vi och gästerna glasade in insåg vi att vi inte skulle ha kunnat fixa det själva. Här är jag i aktionen.


Lägga taket tog oss 6 timmar! Och väggarna 2,5 timme. Igår kväll blev vi klara 23.30 och åt middag kl 24.00!

Nu ser det ut så här...









I växthuset har vi satt ut alla tomatplantorna som hittills varit i vardagsrummet. Och som skydd mot otrevliga varelser har vi satt ut några tagets.



Lite basilika har vi..



Koriander och den närmaste är en jordnötsplanta.


Nu är jag max lycklig! Ett växthus har jag blivit med, jag som har väntat sen i oktober.

Kommentarer
Postat av: Kersti

Bra jobbat. Det blev snygt, vi var ju där, Dad o jag när leveransen kom i oktober var ju orolig för glasen. Lycka till i fortsättningen med växterna.

Kram mamma.

2011-06-26 @ 23:10:09
Postat av: Ewa

Va fint det blev!!! :)

Hoppas du får en stor skörd av allt du satt och sått.

Tack för senast, det var trevligt att träffas!!

2011-06-27 @ 00:19:41
Postat av: Fia

Vad fint det blev!! Lyxigt och ha ett eget växthus. Skulle kanske vilja ha ett litet som får plats i vår lilla trädgård :) kram

2011-06-27 @ 15:21:44
URL: http://edwugo.blogg.se/
Postat av: Hillevi Liljestrom

Hej och tack för din länkning hos mig idag!

Jag blir glad ju fler som fyller på där, då blir listan meningsfull!



Det är första gången jag ser ett gult växthus. Så varmt och skönt mot det gröna! Och golvet där o muren gillar jag muchomucho!

Kul att hitta en ny blogg, vi ses igen!

krmkram Hillevi

2011-07-01 @ 15:06:21
URL: http://www.stocksundgarden.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0