Förebilder

England är en av mina förebilder när det gäller hus och trädgårdar. Jag följer så mycket jag kan alla program om trädgårdar i England och även program där folk söker bostad i England. Jag suktar efter engelska hus och gårdar. I helgen var jag till England på en snabbvisit, till Wolverhampton. Jag landade på Gatwick och sen tog jag tåg till Wolverhampton, där bor en vän och hade inte träffat vännen på 13 år! Så det var ett kärt återseende. På tåget (jag hade förställt mig ett tåg i Harry Potter stil men det var ett vanligt modernt tåg) satt jag vid fönstret och njöt av landskapet. Jag har varit i London några gånger tidigare men aldrig varit utanför staden och nu fick jag se lite mer av England. Vännen och hans sambo mötte mig på tågstationen, jag sov över hos dom och jag blev så lyrisk när jag fick se deras hem. Såååå engelskt! Precis som jag hade sett på tv. De bor i ett parhus med smal lång bakgård. Jag fotade lite.
















Jag sov i ett sovrum med utsikt över bakgården.



Grannen har också fint på sin bakgård.
På tåget fick jag se flera tomter med odlarglädje. Så ska det vara!
Nu försöker jag fixa min tomt så den får lite engelsk stil.

Kommentarer
Postat av: mallan

jasså gillar du också engelska bo-program? :) nytt liv på landet, location location, osv. håller med, de är fina. vill se i verkligheten, aldrig besökt landet och jag skulle välja landsbygden framför london bara för att få inspiration.

din kompis har fint uterum/växthus, bra inspiration där!



2011-05-24 @ 15:46:06
URL: http://fabriksflugan.blogspot.com
Postat av: Sofia

vad fint gary har det! :)

2011-05-24 @ 22:44:31
URL: http://sosia.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0