Hem ljuva hem!

Nu är man hemma efter en kort resa. När jag väl kom hem var det mörkt ute och imorse när jag vaknade så fick jag se hur trädgården ser ut.





Äppelträdet blommar! Har två träd till men de är lite efter, bara bra. Så får jag njuta av äppelblommorna lite mer.



Rädisorna växer..



Tagets och rosenbönorna växer..



Sockerärtorna! Hoppas de gillar spaljen som vi återanvänt.



Gödslar odlingen med nässelvattnet.



Armeringsjärnet får lite grönt på sig. Verkar som kaprifolen inte trivs, funderar på att flytta den.



Vet inte vad de heter men många har sådana och jag är inte jätteförtjust i de. Har tagit bort hälften och vet inte om jag ska ha de resterande kvar.



Vet inte heller vad blomman heter men den får vara kvar.



Namn? Har flera såna som växer under jasminbusken. De får vara kvar.
Ser även att gräsmattan har en del blommor som snart blommar. En av dem är nog prästkrage.
Jag vill inte klippa gräsmattan utan att låta den växa. Jag tänker låta den vara ett tag till och ser vad som kommer upp och sen flytta på dem.



Det fula trädet är borta! Äntligen, grannen har även tagit bort sina träd så nu kan vi börja på allvar med växthuset.
Imorgon kommer killen tillbaka och sågar ner de tre träden på baksidan. Hade tänkt ta bort dem nästa år men nu när jag pratat med killen så kunde han ta bort dem också. Va skönt! Då kan vi hänga upp hängmattan och vinbärbusken får mer ljus.



Är så glad att vara hemma igen i min trädgården. Men resan har inspirerat mig och haft kul.
Är ledig i ett par dagar till så kan jag mysa i trädgården.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0