grävande

I fredags kom jag hem efter en liten turne. Jag började i Stockholm och avslutade i Göteborg.
När vi kom till Göteborg fick jag syn på Palmhuset och bestämde mig för att gå dit så fort vi har rasten.
Jag gick in på Trädgårdsföreningen och strövade runt och inne i Palmhuset. Kan tänka mig att under sommar
är det finare i parken med alla rosor och andra blommor.



När jag kom hem till Dalarna så gick maken och jag ut i trädgården och grävde lite.
Resten av helgen har vi bara grävt och grävt.



Vår potager börjar ta sig form. Vi har återanvänt allt, ska bli spännande och se hur det ser ut när allt växer.
Och maken har grävt fram en stor grop, där ska växthuset stå.
Där bakom står våra komposter, däri finns fin jord som vi har hällt i köksträdgården.
Vi har räddat gräslöken och persiljan undan jordhögen och flyttat dem till köksträdgården,
hoppas de överlever flytten.



Nu är helgen slut och en arbetsvecka väntas, då ska jag vara på kontoret och drömma mig bort till trädgården.

Kommentarer
Postat av: mallan

Kan förstå att du längtar trädgården vid den här underbara årstiden. Mycket roligheter får jag uppleva på skolan just nu- alla vårlökar har blommat ut, rosorna har flyttat ut igen, penser+gurkorna är nu ute på försäljningen. Körsbärsträden har blommat ut färdigt. Roligare med de områden, när jag har rört i, kan titta på de med stoltheten över hur jag beskar träden etc...



Längtan efter en stuga med flera kub till trädgård är mycket, mycket, mycket större nu!

-Byt yrke till plantskola, typ? :)



2011-05-04 @ 21:22:46
URL: http://fabriksflugan.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0