vitlök

Igår när vi kom hem så fanns ett paket i brevlådan, i den fanns 6 vitlökar, frö till etiopiskt pepparträd (typ chili) och paprika som heter Sweet Banana.
Vitlökarna måste sättas genast, igår hann jag inte, det mörknade snabbt men idag skyndade jag mig och fixade till i en odlingslåda. Tog bort ringblommorna i den, rensade lite, satte i vitlöksklyftorna och nu är lådan full. Hoppas de växer till sig bra till nästa år.
Tänkte så gul och rödlök men hann inte, vips så blev det mörkt ute.
Imorgon kanske.
Ska ta och beställa lite mera frö lite senare, som bla majs, mangold... Är sugen på sparris oxå, men då tar det minst två år tills de kan skördas. Har hemma en hel del frön, olika morötter, rädisor... Jag hamstrar till nästa år. Jag längtar!
Såg idag att det finns en majskolv till!
Snart måste jag skaffa mig lite bivax till ringblomssalvan.
Till helgen hoppas jag på sol och fixa lite i trädgården, fixa till odlingslådorna och snygga till inför vintern.

Raringarna busar ordentligt nu här innan sängdags.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0