Planering

Här ute är det vitt, snön som ligger som täcke över trädgården och det är väldigt fint.
Jag längtar efter våren! Vill ut och så, plantera, påta i trädgården.
Skissar lite grann på hur jag ska så blommor.. Vi vill bygga en träaltan så vi kan sitta stadigt när vi sitter och äter middag. Men en sån kostar, vi försöker spara ihop en slant. Sen är altanen på en knepig plats, med en väldig insyn.
Folk som går på gatan kan se oss tydligt. Enda ställe som har eftermiddags och kvällssol.
Vi har satt ut syren ihöstas som häck mot gatan, men det tar ju lite tid tills de växt till sig. Så kom jag på att jag har 12 olika solrosfröer, i olika storlekar. En kan bli 4,5 meter! De flesta blir ca 2 meter. Perfekt! Då kan de stå vid altanen så vi inte har insyn.
Har lite röda och mixfärgade lupiner och de ska jag så vid björken, sen har jag röda anisop och de vill jag ha vid stenmuren.
Och sen alla godsaker! Har nog köpt in allt vi ska odla. Mer jord behöver vi! Det behöver jag väl inte tänka på just nu..

Kommentarer
Postat av: Kersti

Thersa lycka till med allt du har planerat, med din energi så komer du säkert att lyckas med dina planer. Kram mamma.

2012-01-27 @ 12:54:25

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0