Gardinerna

 

Har haft det stressigt på sistone, en massa som skulle göras på jobbet och i huset.
Jag var bort på tjänsteresa ett par dagar och därefter hade vi inspelningar som tog mig på krafterna.
I huset har det kryllat av hantverkarna, äntligen händer det någoting i badrummet.
Golvvärmen är på och flytspackel över. Jag gissar det blir klinkers och annat iveckan.
Vi har fixat till bänk till tvättfatet, den ät inte klart. Mosaiken fattas. När de kommer så ska vi lägga mosaiken på bänken. Sen kan vi fästa tvättfatet och tvättblandaren.

Vi har nu hängt upp gardiner i huset, vardagsrummet fick ett par tunga gardiner som jag köpte i Accra, Ghana.
En kvinna sålde vid gatan en del tyger, gamla gardiner och sånt. Jag såg de och tänkte om jag skulle köpa dem. Men hur ska jag få dem hem? De var tunga men jag slog till. Minns inte vad jag gav för dem, säkert mycket lite pengar. De är ju så retro, vore dumt att inte köpa dem.

Sovrummet fick ett par gröna gardiner. Finns ingen bild just nu.

 Fönstret vid matbordet fick sin gula gardinkappa.

 Fönstret vid diskbänken fick en julgardinkappa. Kolla golvet! Det är klart!


Kommentarer
Postat av: alicia

god morgon! jag är för dig en främling som hittade hit efter olika klick på diverse bloggar. men vill bara säga att jag blir glad av färgerna ni har i ert kök/hem - det är verkligen färger som man förknippar med lekfullhet och glädje. bloggen gjorde min dag ljusare ;) god jul!!

2010-12-20 @ 11:32:48
Postat av: Carina Iassu

Så coolt! Det blir ju hur mysigt som helst!

Vad duktiga ni har varit! Tack för att ni delat med er av bilderna!

2010-12-21 @ 09:28:39
Postat av: Pernilla

Härmed korar jag ert kök till det snyggaste ever!!!!!Älskar det!!!!

2010-12-30 @ 15:36:56
URL: http://skonahem.com/blogg/persiljas-hus
Postat av: Eva

Jag älskar din blogg och bilderna är helt fantastiska, men VARFÖR är bilderna så små? Det gör mig galen.

2011-01-03 @ 13:09:40

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0