Sköna söndag

Helgen har varit tipptopp, tid till att fixa lite i trädgården. Igår gick vi till ett par som har en massa syrén och har lite de vill bli av med. Vi grävde upp några, hem och planterade dem som en häck mot gatan.
Sen fixade jag till stenmuren med fler stenar jag hittat i trädgården lite varstans. Vid häcken finns träpålar, på de tänker jag att humlen ska klättra upp.









Vet inte om vi hinner få lite majs, ser att det finns två kolvar på gång...



Palsternackorna till middag.















Hoppas jag får två underbara hösthelger till att vara i trädgården. Sen reser jag ner till Papua Nya Guinea!
En spännande jobbresa.
Maken och raringarna håller ställningarna... När jag kommer hem igen så är det november, antar att det inte finns så mycket att göra härute då.

Nu väntar en jobbvecka med förberedelser för resan.

Ha det!


Kommentarer
Postat av: Lisa Å

Underbar trädgård!

2011-10-03 @ 11:11:19
Postat av: Anonym

mysigt!!!

har slängt alla mina plantor, tyvärr - när jag jobbar utomhus med växter o så sviker jag alla hemma... hehe. har i af börjat med att sno lite buxbom-grenar o plantade det i mammas gård;) men det kan väl inte växa i din gård uppe i sverige, tanke med zon o så...

fortsätt blogga om ditt hem både inomhus o utomhus - är mycket intresserad av ALLA detaljer! :)

2011-10-08 @ 20:37:54
Postat av: mallan

det var jag, mallan som skrev där!

2011-10-08 @ 20:38:20
URL: http://fabriksflugan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0