rutig

 

Ja, vi har haft det fullt upp. När jag kom hem från lasarettet så har det varit bråttom med att tömma lägenheten och städa den.
Nu har vi bott i huset i några dagar, det känns toppen även om det är kallt i köket och vi har inga badmöjligheter.
Vi har inte något golv i köket och hallen. Men idag ska det komma en leverans med nytt golv, jippi!
Så ihelgen blir det golv.
Ja, igår har vi äntligen tapetserat klart en köksvägg, vi beslöt oss att ha en rutig vägg. jag letade efter den perfekta på nätet men fann inget. Jag tänkte lika bra köpa billig vit tapet som jag kan måla sen.
Jag gick till en färghandel och bad om vit tapet men så fick jag syn på en snygg tapet. Jag sa äh, skit i det, jag tar den här istället. Vet inte om det syns så bra på bilderna. (jag har en tendens att fota på kvällar så bilderna blir inte färgstarka som de är egentligen.)
Det är turkos, grönt, krämvitt och lite blått i tapeten. Vi älskar den och är så nöjda.
Vi behöll en vägg med den gamla tapeten, vi gillar den så mycket och kunde ínte ta bort allt. En bit fick vara kvar och den passar bra till det rutiga tycker vi.


Kommentarer
Postat av: hedvig

Fin tapet! försöker övertala sara att ha rutigt i tvrummet på ena väggen men det är inte så lätt tyvärr. Föreslagit ljusa färger på rutorna, får använda din som övertalnings bild ;) men vilka är det som tillverkar tapeten?

Jag är sugen på att ha biblioteksmurrigt där inne, dvs lite mörkare kulörer, sedan måla resten av väggarna i någon likadan färg.. få se hur det blir! Fortsättning följer...

2010-12-02 @ 16:26:22
Postat av: Felicia

Vilka fina tapeter ni har i köket, ovanliga är de också då man sällan ser såna. Dessutom är det verkligen härligt att din make har en likadan smak gällande inredning som du har.



Jag har följt er serie på perspektiv slaviskt ;) tycker dte är så härligt att se er tillsmmans, ni utstrålar ( iaf i serien) glädje och kärlek. Så det är lite surt att man får vänta ända till mars för att få fortsätta följa er på eran resa ;)

2010-12-02 @ 22:25:21
URL: http://tullfriatankar.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0