60-tal!



Vårt hus är byggt 1964, så mycket av inredningen är från 60-70 talet. Skojsigt! Helt i min smak!
Men vi gillar lite mer färger och i huset är det mesta dova färger. Så vi tänker piffa upp inredningen med lite färger och tyger.
Häromdagen var jag inne på Blocket, såg att en snubbe vill sälja sin köksinredning från 60-talet, jag var inte intresserad, vårt kök är ju 60-tal men snubben hade nåt som vi inte har. Nämligen skåpet på bilden, snett skåp med skjutsbara luckor.
Jag mejlade snubben och frågade om jag fick köpa enbart skåpet. Och jag fick! Idag åkte vi dit och hämtade skåpet, det är så fint. Jag är så nöjd.

Kommentarer
Postat av: mallan

så fint!

är medlem i styleroom.se där får jag se massaker av överskåp, de bara river ner dom och kastar rakt ut till soptippen sen har de IKEA-köksinredning! massaker!

De skulle kunna sälja på blocket, jag vill köpa dom och förvarar in mitt förråd, bara för att... haha!

2010-10-14 @ 21:20:57
URL: http://fabriksflugan.blogg.se/
Postat av: Fia

Kul att du hittade saker som du vill ha! Min mamma har oxå en sådan skjutbar skåp i sommarstugan, men det har en vän till henne gjort själv. Jättefint! Men i modernare stil kanske. :)

kram

2010-10-15 @ 08:50:43
URL: http://edwugo.blogg.se/
Postat av: Fia

Tack! Det är kul med egna smycken och jag lär mig hela tiden :D

kram

2010-10-15 @ 19:36:03
URL: http://edwugo.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0