framåt!



Nu går det bara framåt, maken går lös med kofoten i huset. Nu är köket dövanpassat! "Mellanväggen" är nu borta, den var helt opraktisk för oss. Ett väggskåp vid högskåpet är nedtaget, så det är nu ljust och öppet i köket.
Han har även tagit bort en garderob vid ytterdörren, den störde vi oss på eftersom hallen var då mörk och liten.
Nu är hallen större och ljus. Om man står vid spisen så kan man se om någon kommer in.

Vi tycker det är så tråkigt med den fina tapeten att den inte kan vara kvar.  Vi kommer nog att spara en bit och rama in den. Men köket kommer bli färgglatt! Så det blir nog toppen.

Snickarkompisen tittade in ikväll och vi diskuterade om vad vi ska göra och hur vi kan gå vidare. Alltid bra med en sån som kan mycket. Min make har aldrig rört en kofot förut, inte ens någon verktyg heller, han har varit duktig och han lär sig snabbt.

Ja det blev tårta idag, maken hade längtat efter den så mycket så han skyndade sig att ta en bit, till sist blev det tre bitar. Vi ska nog äta lite nu det som blev kvar.
Vi grillade även idag, grillen kom med huset. Vi åt middag i huset, det var mysigt.
Det är så skönt att ha lägenheten medan man renoverar huset, så man får sova i en ren lägenhet.
Huset just nu är skräpigt och dammigt.

Jag har börjat med att spackla skåpluckorna. Har grundmålat lådorna. Imorgon fortsätter jag med luckorna medan maken jobbar. Det är så synd att han jobbar på helger och jag jobbar på vardagar. Vi får försöka fixa det på nåt sätt.

Nu är det tårtdags!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0