Den magiska nyckeln

Idag har vi fått nycklarna... till huset! Det hade jag inte vågat hoppas på, maken var bergsäker på att vi skulle få nycklarna idag.
Och gissa vad vi gjorde. Gick och köpte en sekatör och åkte hem.
Jag gick lös i trädgården med sekatören, nej jag kunde hålla mig och klippte bara lite lite, så komposten kommer fram. Innan syntes de inte alls, buskarna vällde över komposten.
Maken ville riva så mycket som möjligt och jag var tvungen att hålla koll på honom. Vi rev lite i badrummet.
Vi tog dit lite möbler så vi har bord och nåt att sitta på. En dator oxå, mycket viktigt!
Vi funderade på hur vi skulle göra med köket, vi har nog nu kommit fram till den bästa lösningen. Behålla så mycket vi kan och lyfta bänken.
Mätte golvet oxå så vet vi hur mycket vi ska köpa.
Våra vänner kom över för titten och de gillar huset, det är ett gott betyg då ena är snickare. Vi fick mycket bra råd och tips av dem.
Imorgon jag kommer jag nog att längta hem hela dag på jobbet, på fredag är jag ledig, hurra!

Det ska bli kul och spännande!

Kommentarer
Postat av: mallan

blir spännande att följa den processen. gillar detta eftersom ni vill återanvända så mycket som möjligt- www.underbaraclara.nu en norrlänning renoverade nyss sitt kök med samma ledord som dina- återanvändning!

:)

2010-09-30 @ 15:21:07
URL: http://fabriksflugan.blogg.se/
Postat av: Pernilla, gammal fostersyster..

oj vad kul att ni har skaffat hus. Vad spännande att se hur huset ser ut framöver när ni har renoverat lite. kommer att följa er blogg nu. kramar

2010-09-30 @ 21:30:13
Postat av: Fia

Grattis till den magiska nyckeln! Nu får ni äntligen använda era kreativa sidor! Kul ska det bli och se sen hur fint det blev ;) Trevlig helg och kram!

2010-10-01 @ 09:02:55
URL: http://edwugo.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0