Bråda dagar

Har haft det fullt upp och kommer att ha det ännu värre framöver. Värre vet jag inte om det är rätt ord men mycket mer att göra blir det.
Den här helgen har varit skön, solen sken hela helgen.
Premiärgrillade igår.


Ett par veckor sen fixade vi till "altangolvet". Innan var stenplattorna ojämna och inte så snyggt lagda.
Vi försökte plana ut marken och lägga plattor så det ser lite schackrutigt ut.


Vi målade igår men är inte klara, har målat på dessa i ett par veckor nu. Puh!
Vad de ska bli får ni gissa. Jag ser fram emot när de blir klara..


Idag har maken och en vän fixat vår Ornäsbjörk, den hade en massa grenar ända ner till marken.
Idag har den blivit uppsnyggad. Nu har den en stam och det blir lätt att klippa gräset runt den.


Av kvistarna har jag påskpyntat lite. De är lite hängiga. Så de står bra på blompallen.


Vi har vita blåsippor???


Vi har även spikat upp ett armeringsjärn, på den ska kaprifolen klättra och även lite andra växter.


I vardagsrummet växer odlingen sig allt större, omskolning pågår. Mer plats krävs..




Jag reser mycket i jobbet nu i flera veckor framöver, så när jag är hemma ägnar jag all tid
åt min make och trädgården.

Kommentarer
Postat av: mallan

har försökt gissa vad de gula pinnarna ska bli- nej går inte! svara på det du, nu! fina tapeter i vardagsrummet och nu avundas jag på dig ordentligt ang. trädgården. Nu bor jag i en vindslgh som är jättefin men utan balkong och ligger på 4 vån! puuh.

Odlingarna är kul, lär mig sånt i skolan nu.

Glad påsk!

2011-04-23 @ 09:13:49
URL: http://f
Postat av: Persilja

Å så fint med schackrutigt på snedden i trädgården! Armeringsjärn är så bra! Ska det gula bli ett staket? Fast det såg lite för klent ut...? Spännande att se vad det ska bli.

Såg programmet om er på teve och undrar lite hur det har gått för din make. Trivs han bra? Lider han av hemlängtan? Kan han ha kontakt med sin familj? Ni verkar ha det så mysigt tillsammans. Kram!

2011-04-25 @ 09:02:53
URL: http://skonahem.com/blogg/persiljas-hus

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0