Sofforna och kuddarna

Vi har många soffor... vi har haft en ful brun tvåsits soffa i vardagsrummet, den stod där när vi flyttade in. Den är så skön och har en likadan fast tresits soffa i gillestugan. Vi planerade att snickra ihop de och klä om dem.
Vi har suttit i soffan ett tag och upptäckte att dynan åker jämt ner när vi sitter i soffan. Det är jobbigt att dra upp dynorna och rätta till dem.
Så kom jag på att vi kanske ska testa bäddsoffan som oxå finns i gillestugan. Frågade maken och han gick med på den. Så vi bar upp soffan igår kväll, den var så tung! Men den har en ful rygg, så idag har jag fixat dit lite tyg. Ingen bild på ryggen idag.


Den har den färgen som vi hade tänkt klä om de andra. Men nu behöver vi inte det.

Jag har tre kuddar i soffan, den tredje sydde jag idag..


Jag köpte den här söta bambikudden för några år sen.


Min mormor gjorde broderiet som jag sydde på en kudde.


Den är nog min favort nu, jag sydde den idag.. Eller inte... Min mamma gjorde den när hon var liten. Jag fixade så den blev en kudde. Bakstycket är i orange.

Soffan är 2 meter lång så man kan ligga raklång i den! Hur är den som bädd vet vi inte. När vi har många gäster på besök så får någon testa den.

God natt!

Kommentarer
Postat av: natty

wow det blev ju snyggt med soffan, hur såg det innan om du har en "innan"-bilden?

själv har vi 1 soffan + 2 fåfölj i bruna, kanske ska man sno din ide! hur gjorde du då du klädde soffan? mätte du innan, sy? osv osv...

förresten gillar jag många av din/era inredning och försöker också ändra till sån stil härhemma :)

2011-02-03 @ 10:53:18
URL: http://natty.blogg.se/
Postat av: natty

okej! det blev iaf bra med soffan! då får jag fråga dig, om du vet hur man klä soffan? ;)

kram

2011-02-03 @ 20:22:45
URL: http://natty.blogg.se/
Postat av: elsa

nu ser jag soffan du pratade om, den ser väldigt nice ut :) skönt att den innehöll i husköpet också hehe

2011-02-09 @ 22:14:28
URL: http://elsapelsa.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0