Jordiga jord

Igår tog jag ledigt från trädgårdsarbetet och cyklade över till en vän. Nu har min make semester! Härligt! Nu får jag hjälp härhemma. Idag satte vi upp torklinan, men än kan vi inte använda den för jordhögen måste bort först.
Vi anlade två jordlotter, ena till jordgubbar och andra till broccoli, nästa år alltså. Vi försökte tömma jordhögen, massor med jord kvar. Imorgon vi ska göra nytt försök med att tömma den.



Angående odlingshyllorna, jag bestämde mig för vilka färger jag ville ha så jag målade dem iförrgår och är nöjd med färgvalet.



Lådorna fick bli turkosa och stommen är målad i järbvitriol, den blir mer grå efter ett tag.

Ännu är det mycket bråte kvar på tomten, vi försöker röja allteftersom och fixa lite här och där.
Vi måste städa garaget! Göra plats för allt skit som jag inte vill slänga bort. Bra att ha....

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0