semester

Nu har jag semester, den har jag sett fram emot för att njuta av trädgården och pyssla med vad jag vill.
Det är en massa skit på tomten, ska röja upp och klippa gräset. Prästkragarna börjar vissna nu så det är dags för gräsklipparen. Jag lägger upp några trevliga bilder...
Vi köpte minsann rätt hus, i trädgården finns det en massa smultron.. Mumma mums! Ikväll blir det glass med smultronen.



Är busken inte ljuvlig?! Grannens pion blommade ett par veckor sen och vår pion blommar först nu.


Sockerärtorna försöker klättra upp på spaljen..


Ringblommorna lär blomma om någon dag! Längtar...


Tagets i köksträdgården blommar nu.. Härliga färger!


Krassen blommar nu, väntar på att slingkrassen ska ta sig uppför stolpen.


Rosenbönorna tar sig långsamt, hoppas de blir längre snart och de verkar blomma snart.


Alpvallmon blommar lite nu i taget, de är så söta!


Jag har en lång lista på vad jag ska göra under semestern, vi ska inte resa bort för vi vill vara hemma och ta det lugnt.

Kommentarer
Postat av: pepo

vad tyckte karlen din om jordgubbar och smultron när han smakade först gång? eller fanns den i ghana? ni har vacker trädgård.....:D

2011-07-05 @ 15:20:34
Postat av: Fia

Härliga bilder! Blommorna som blommar på bild nr. 2 doftar sååå gott! Skulle vilja ha den härhemma oxå, men vet inte vad den heter, vet du? Vet inte om det finns plats här hos oss.. Hmm.. kram!

2011-07-05 @ 18:51:07
URL: http://edwugo.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0