Långledighet

Nu har man några dagars ledighet. Vi spenderar dessa med att arbeta i trädgården och givetvis är vi fokuserade på växthuset. Igår började vi med att gjuta grunden till sockeln, men så visade det sig att vi hade köpt för lite betongbruk och igår var det givetvis en röd dag så kunde vi inte köpa mer förrän idag. Vi vaknade tidigt för att vara till järnaffären när den öppnas, de sa först att de inte kunde köra ut förrän på måndag!!!? Vi vill ha de idag så vi kan fixa klart innan helgen är slut. Killen i affärn kollade och så kunde de köra ut det ett par timmar senare.
När bruken kom så satte vi igång på en gång med att gjuta.
Vi använder vårt gamla badkar till att blanda betong i.



Imorgon ska vi lägga hålstenarna på betongen, förhoppningsvis i övermorgon kan vi börja bygga växthuset.
Idag gassade solen så jag blev bränd, ajaj..
Jag har även planterat ut en del blommor, så nu är vardagsrummet ganska tomt nu förutom alla tomatplantorna som väntar på att flyttas.

Vi har inte klippt gräsmattan någon gång alls, vill se vad som finns och vi har en massa prästkragar överallt.
Jag vill inte klippa alls, tycker det är så fint med en sorts äng..





Mannen har skalat av barken på stammarna så vi inte får barkborrarna där, vill ju använda stammarna.



Jag var till en affär häromdagen och kunda inte låta bli köpa den här. Återvinning här, man har använt sig av plast och tvinnat det.



Nu väntar jag på att middagen ska bli klar, det blir fufu och jordnötssoppa! Mumsigt!

Kommentarer
Postat av: Carina Iassu

Vilken energi ni har! Ni är så duktiga!Det är så roligt att läsa er blogg och se era fina bilder! Mycket att inspireras av...

2011-06-04 @ 21:16:56

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0