Lyckan är stor!

Idag kikade jag in på en second hands butik, det var ett tag sen jag gick i en butik. Jag har medvetet undvikit dessa men idag var saknaden stor.
Och vad fick jag syn på?! Ögonen blev stora och trodde jag läste fel. 50 spänn!



Det kändes som en skämt, 50 kronor för den. Jag har alltid velat ha en sån i trädgården.
Och det var ett litet bord bredvid, inget pris på den men jag frågade. 50 kr för bordet.
Billigt tycker jag, det brukar vara flera hundralappar för såna utemöbler.



De är bara så charmiga!
Mötte min make på stan och sa att jag har köpt dessa men hur ska vi får dem hem?
Kanske kan vi bära dem? Vi har ingen bil och vi åker med kollektivtrafiken.
Vi skyndade oss till butiken och kollade om vi kunde bära dem med oss, det kunde vi.
De var inte tunga så det gick faktiskt smidigt att bära dem, kånkade in dem i bussen.
En del tittade på oss, jag såg att några kvinnor som såg avundsjuka ut och tyckte vi har
gjort fynd.
Är så glad! De ska stå någonstans i trädgården i sommar. Kanske vid något äppelträd.
Hurra!

Kommentarer
Postat av: Fia

oj! vilket fynd! Verkligan fina, skulle oxå vilja ha dem.. Det kommer bli fint i er trädgård! :) kram

2011-03-09 @ 21:57:50
URL: http://edwugo.blogg.se/
Postat av: Lisa

Ååååh, underbart! 100 kr för bådadera. Pi fynd!

2011-03-10 @ 10:38:13
Postat av: Anna Trollhjärta

Jisses.. varför hittade du förbaskat fynd och bra pris!?

kanske får jag åka och våldgästa i loppmarknader i era hemtrakt! haha.. men det var verkligen bra köp!

2011-03-10 @ 13:19:59
Postat av: Persilja

Ja, jisses vilka fynd!!!!! Tänk bänkribborna i någon glad färg...! :):):))



Jag hade nog gladeligen betalat 500 för dem båda på en beg affär. Som du säger, aldrig aldrig aldrig har jag sett nåt sånt ute. Jo en gång ett järnbord utan skiva för 400 kronor. Jättevacker järnfot och jag var på vippen att slå till men visste inte hur jag skulle fixa en skiva. Sen efteråt när det var försent kom jag på att jag kunde gjutit en i betong...

Men 100 kronor för det där är som att åka till Paris för en tia! :)

2011-03-11 @ 07:51:49
URL: http://skonahem.com/blogg/persiljas-hus
Postat av: Maria Sandin

Visst är det skönt att bo i Dalarna?? Alltså bo utanför storstäderna och är en 2-hand-lover :)

2011-03-13 @ 12:40:43
URL: http://mippy.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0