blommorna blommar

Trädgården överraskar mig hela tiden, det är så kul att se vad som kommer upp..



Än så länge har jag bara en tulpan, hoppas på fler eller så får jag sätta några lökar i höst.



Blev glad, bodde i Örebro i flera år och på tomten där växte det gullvivor.



Ännu gladare, växte upp med löjtnantshjärtan.



Verkar vara liljekonvaljer här, hoppas hoppas!



Trädet försvinner ihelgen, jippie! Den barrar något otroligt mycket och är inte fint tycker jag.



Bakgården är fylld med mycket skit som sedan ska bli fin.



Odlade i helgen, hoppas de växer till sig snart.
Det blev morötter, majs, palsternacka, rödbetor, gula och röda lökar, spenat, rädisor, sallat, ruccola, ärtor, rosenbönor,
krasse, ringblommor, tagets...
Stoppade ner en ingefära igår, får se om det blir något...
Ska snickra ihop en låda till, i den ska jag ha jordnötter och lite annat.

Ska nog fixa staketet mot gatan till helgen, så vi får insynsskydd. Och måste även gräva upp ett potatisland,
så vi kan sätta några olika sorters potatis jag köpt. Samt plantera ut broccolin.
Och växthuset.... grunden vill vi fixa snarast men det verkar bli regn i helgen...

Må väl!


Kommentarer
Postat av: Fia

Vilka fina blommor ni har! :) gillar liljekonvaljen, hoppas det är som ni har hos er.

Kul och se hur fint ni har det. ni har verkligen gröna fingrar, jämfört med mig. Stackars alla mina växter..

kram!

2011-05-11 @ 07:43:44
URL: http://edwugo.blogg.se/
Postat av: mallan

syns ni klarar er så bra utan ogräs i er gård! glöm inte gödsla på ordentligt. Lär mig mycket om sånt i skolan, lite skadad är jag allt nu;)

fina blommor där och blir säkert finare under sommaren.

kram

2011-05-13 @ 21:14:57
URL: http://fabriksflugan.blogspot.com
Postat av: mallan

den hemliga trädgården! ska köpa hem filmen och visst finns det böcker också- ska spana efter! när jag googlade hittade jag en blogg, hon ska visst göra sin gård till den hemliga trädgården :

http://hemligatradgarden.blogspot.com

:)

kram

2011-05-15 @ 09:11:04
URL: http://fabriksflugan.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0